
OPGELET: n.a.v. de verstrengde coronamaatregelen werken wij enkel op afspraak!
Een afspraak maken kan via: 051/46 07 39
De dienst burgerzaken is verhuisd naar Markt 13 in Houthulst!
Van bij de geboorte tot aan het overlijden, komt iedere inwoner van onze gemeente meerdere keren op de dienst burgerzaken voor allerhande zaken.
Hieronder een weergave van A tot Z:
- Aangifte bij verlies of diefstal identiteitskaart
Adoptie - aanvraag eigen uittreksel
Adreswijziging
Afschriften, akten en attesten
Beroepsactiviteit - aangifte en/of wijziging
Bevolkingsgegevens Houthulst
Echtscheiding
EID - elektronische identiteitskaart
Erkenning van een kind
Euthanasie - formulier van wilsverklaring inzake euthanasie
Geboorteaangifte
Gemeenteraadsverkiezing
Getuigschriften militie
Huwelijk
Internationaal rijbewijs
Jury der gezworenen (Assisenhof)
Kids-ID
Laatste wilsbeschikking
Levensbewijs
Naamsverandering
Nationaliteitsverklaring
Naturalisatie
Orgaandonatie
Overlijdensaangifte
Reispaspoort, info omtrent benodigde documenten: diplomatie.belgium.be, info omtrent vaccinaties http://www.gezondheidspas.be
Rijbewijs (ook internationaal)
Reistoelating minderjarigen
Slachtvergunningen
Stamboomonderzoek
Uittreksel uit het strafregister (info bij vraag eerherstel) -
Verbintenis tot ten laste neming (uitnodiging personen uit het buitenland)
Verkiezingen - algemene info - http://www.vlaanderenkiest.be/
Vreemdelingenzaken
Wettelijk samenwonen
Wettiging van handtekening
Woningbestand - huisnummering - controle leegstand
Taken binnen burgerzaken met betrekking tot landbouw
Aanvragen bis-nummers
Afgifte “formulier melding van aanwezigheid” voor E.U.-seizoenarbeiders die in de landbouw- en/of fruitteelt komen werken
- Aanvraag tussenkomst landbouwschattingscommissie (schade aan teelten door weersomstandigheden)
Coördinatie algemene schade door weersomstandigheden – communicatie met de dienst rampenschade
Extra formulieren: Bijlage 19bis - werkgeversattest (in te vullen voor de vorming van het dossier 'tewerkstelling seizoenarbeiders')
Taken binnen burgerzaken met betrekking tot lokale economie
Drankvergunningen - zie op onze website - lokale economie en dan de brochure ‘veel gestelde vragen over drankvergunningen’
Coördinatie van de markt(en)
Vergunningen/machtigingen ambulante activiteiten
Organisatie kermissen (foren) – toewijzen standplaatsen en bijhorende administratie
Externe communicatie met de foorreizigers en/of ambulante handelaars
Op de dienst burgerzaken is er mogelijkheid om te betalen met Bancontact.
Contactgegevens
Markt 13
8650 Houthulst
Nieuws
Documenten:
Openingsuren:
maandag donderdag vrijdag
dinsdag
woensdag
zaterdag
Gesloten
zondagGesloten
Extra info openingsuren:
Zaterdagopeningen 2021: (enkel op afspraak)
9 januari - 6 februari - 6 maart - 10 april - 8 mei - 5 juni - 3 juli - 7 augustus - 4 september - 2 oktober - 6 november - 4 december