Houthulst doet mee aan de nationale Be-Alert test

Een brand in je straat? Een overstroming in je gemeente? Een chemisch ongeval in je provincie? De overheid wil je graag tijdig verwittigen. Zo kan je correct reageren in een noodsituatie en je eigen veiligheid garanderen. Voortaan kan je als burger via sms, mail en sociale media op de hoogte gehouden worden bij noodsituaties. Dat gebeurt via Be-Alert, het alarmeringssysteem van de federale overheid en het Crisiscentrum. Be-Alert is 24 op 24 uur en zeven dagen op zeven operationeel in het hele land.

 

Op donderdag 5 juli worden alle gemeentebesturen uitgenodigd om deel te nemen aan de nationale Be-Alert test. Ook Houthulst doet hier aan mee en zal om 15 uur een sms uitsturen naar alle op Be-Alert ingeschreven inwoners van Houthulst.

 

Hoe inschrijven?

 

Registreren op Be-Alert kan via www.be-alert.be en is volledig gratis. Ook de ontvangst van alarmberichten is volledig gratis. Je kunt je ook inschrijven om meldingen op gemeentelijk niveau te krijgen, bijvoorbeeld bij belangrijke wegenwerken. Ben je niet zo vertrouwd met de computer of beschik je niet over internet, maar wil je toch instappen op Be-Alert, vul dan het papieren inschrijvingsformulier in, dat ter beschikking ligt aan de balie in het gemeentehuis (Markt 1) en op de Dienst Vrije Tijd (Markt 17). De Dienst Communicatie zorgt vervolgens dat je gegevens online worden ingevoerd.