Aangifte van een verhuis naar het buitenland
Online meldenOnline melden
Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden aan jouw gemeente.
Voorwaarden
Je verhuist effectief naar het buitenland.
Procedure
Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden bij de dienst Burgerzaken van jouw gemeente. Je doet dit ten laatste de dag voor jouw vertrek naar het buitenland.
- De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon (gezinshoofd) van het gezin.
- Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
- Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.
Na de aangifte ontvang je een document waarmee je zich op het gemeentehuis, de ambassade of het consulaat van de nieuwe woonplaats moet aanbieden.
Als je nog documenten of identiteitsbewijzen nodig hebt die moeten afgedrukt of aangemaakt worden, moet je deze eerst aanvragen, vóór je zich uitschrijft.
Meebrengen
- adres in het buitenland
- identiteitskaart van elk lid van het gezin boven de 12 jaar
- bijbehorende puk- en pincode.
Contactinfo
Burgerzaken
Markt Houthulst
Markt 13
8650 Houthulst- 051 46 07 38
- burgerzaken@houthulst.be
Openingsuren
- Vandaag gesloten
- Morgen open van 08:30 tot 12:00